Studiestöd

Göteborgs Konstskola drivs med statsbidrag och regionala anslag. Skolan står under Myndigheten för Yrkeshögskolans tillsyn. Våra utbildningar berättigar till CSN:s studiestöd och hör till kategorin eftergymnaisala, högskoleförberedande konst- och kulturutbildningar.

Terminsavgiften  är 14 500 kr per termin. Avgiften betalas terminsvis.
Det går att söka ett så kallat merkostnadslån från CSN för större delen av terminsavgiften samt för studieresor. För mer information om studielån och merkostnadslån besök CSN:s hemsida www.csn.se där du söker studielån och bidrag.

Studiemedel

Du kan söka 80 veckors studiemedel enligt CSN:s avdelning A3 för våra tvååriga grundutbildningar Måleri, Grafik och Skulptur och 40 veckors studiemedel enligt CSN:s avdelning A3 för vår ettåriga påbyggnadsutbildning Konstnärlig Idégestaltning.