Göteborgs Konstskola räknas som en av Sveriges främsta bland de högskoleförberedande konstskolorna på eftergymnasial nivå. Skolans rötter leder tillbaka till den danske konstnären och motståndsmannen Börje Hovedskou som grundade Hovedskous målarskola 1945. Vi ligger centralt på Första Långgatan, ett stenkast från Järntorget.

Är du en stabil och ansvarstagande daglig ledare med goda administrativa förmågor som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö bland konststudenter och undervisande konstnärer? Vi söker nu en studierektor med start till höstterminen.

Göteborgs Konstskola har fyra konstutbildningar som ligger under Myndigheten för yrkeshögskolans förordning för Konst- och kulturutbildningar. Utbildningarna är högskoleförberedande och har statsbidrag samt är CSN berättigande. Det går 74 studenter på skolan. 64 på vår tvååriga grundutbildning och 10 på den ettåriga utbildningen Konstnärlig Idégestaltning.

Som studierektor hanterar du kontakter med studerande, personal, budget, administration, marknadsföring, IT och myndighetskontakter. Till din hjälp har du administratör, lärare, vaktmästare, IT-stöd samt extrapersonal. Du ingår i skolans ledningsgrupp och bidrar aktivt till skolans utveckling.

Du har sannolikt en konstnärlig högskoleutbildning eller motsvarande och har tidigare ledarerfarenhet samt god kännedom och kontakter inom det konstnärliga fältet. Du är kommunikativ, tydlig, ansvarstagande, effektiv, har god samarbetsförmåga och drivs av ett patos att bidra till en avslappnad men ambitiös miljö för unga konststuderande och konstnärer.

Välkommen med din ansökan senast 23:e maj i form av ett personligt brev samt CV. Ansökan mailas till katarina.bramer@gbgkonstskola.se. Har du ytterligare frågor kring tjänsten kontakta Katarina Bramer, Verksamhetsansvarig, 0704-35 34 62. Tjänsten är 75% och vi tillämpar 6 månaders provanställning med start från 15:e augusti.