Ansökan till Konstnärlig Idégestaltning sker 29 april – 28 maj 2024

Ansökan sker digitalt och länk till ansökan kommer att finnas på denna sida när ansökan öppnar.

Ansökningsmaterialet bedöms av en jury.  Antagningsresultatet meddelas via mail och antagna även via post.

Anmälningsavgiften betalas in för att bekräfta erbjuden plats efter antagning. Anmälningsavgiften dras dras sedan av från terminsavgiften.

Antagningskrav:

Konstnärlig erfarenhet skall styrkas genom arbetsprover. Stor omsorg och ett omfattande arbete läggs ner på urvalet till studieplatserna. Kvalitet och variation i fråga om konstnärlig inriktning är vägledande.

I giltig ansökan ingår

Arbetsprover, ansökningsformulär med sökandes personuppgifter, utbildning eller yrkeserfarenhet, motivation, projektbeskrivning och utbildningsbevis (gymnasieutbildning eller högre utbildning) samt i vissa fall intervju (vilken kan ske i form av ett personligt möte eller Digitalt).

Instruktioner för arbetsprover digital ansökan

Arbetsproverna ska vara sammanlagt vara 10 stycken arbeten i valfri storlek och teknik dokumenterade med fotografi. Digitalt material ( video och ljud ) laddas upp på vår registreringssida. Projektbeskrivning bifogas via ansökningsformulär.

Bekräftelse av plats

För att bekräfta att du avser att påbörja din utbildning och ta den studieplats som erbjuds, skall antagen student insända 750 kronor i anmälningsavgift senast 10 juni 2022 för att få behålla sin plats. Avgiften betalas på bankgiro 5859-0092. OBS! Skriv namn och personnummer!
Anmälningsavgiften dras av från Terminsavgiften.

Terminsavgift

Terminsavgiften är 14 500 kr. Betalas vid terminsstart eller när studiemedel erhållits. Skolan tillhandahåller övningsmaterial i viss utsträckning. Utbildningen är studiemedelsberättigad. Även merkostnadslån till skolavgifter och studieresor kan sökas från CSN.

Välkommen in med din ansökan.
Om du har frågor, hör gärna av dej till skolan,
info@gbgkonstskola.se, vårt kontaktformulär eller telefon 031 – 14 80 61

Vill du veta mer om utbildningen är du också välkommen att kontakta Katarina Elvira Gudrunsdotter som är huvudansvarig för Konstnärlig idégestaltning på mobil 0704-353462.