Lärare med inriktning skulptur

Är du utövande konstnär inom skulpturområdet och vill arbeta på Göteborgs
Konstskola? Vi söker nu en lärare på deltid (ca 40%) till vår skulpturavdelning. Arbetet innebär i huvudsak undervisning  men även studieresor, studiebesök, utställningar, planeringsmöten, skötsel av avdelningen samt administrativa uppgifter. Samtliga lärare på skolan verkar också som handledare och medverkande i seminarier på utbildningen för Konstnärlig idégestaltning. Tjänsten omfattas av två arbetsdagar per vecka samt tillkommande tid för planering och studieresor.

Bakgrund och erfarenhet:

Göteborgs Konstskola befinner sig i ett intressant utvecklingsskede. Vi verkar för en breddad rekrytering och välkomnar sökanden från olika kulturella bakgrunder. Har du ytterligare frågor kring tjänsten kontakta Katarina Bramer, verksamhetsansvarig 0704-353462.

Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV till katarina.bramer@gbgkonstskola.se eller skickas till Göteborgs Konstskola, Första Långgatan 10, 413 03 Göteborg senast den 24:e Oktober.

Göteborgs Konstskola är en samtida aktör med rötter från 1945 då skolan grundades genom Hovedskos Målarskola. Skolan har 74 studenter och erbjuder tvååriga grundutbildningar i måleri, skulptur och grafik och en ettårig påbyggnadsutbildning, Konstnärlig Idégestaltning. Våra lärare och gästlärare är välmeriterade pedagoger och högskoleutbildade konstnärer. Skolan är högskoleförberedande för konstnärliga ämnesområden och står under statlig tillsyn och får statsbidrag genom Myndigheten för Yrkeshögskolan samt uppbär regionalt stöd från Västra Götalandsregionen. Vi värnar om kreativ subjektivitet, individuellt sökande efter det personliga uttrycket öppnar ett fritt rum för intellektuell mångfald.