Göteborgspriset 2017

Göteborgs Konstskola är stolta över att kunna presentera ett par av de nominerade till Göteborgspriset 2017, som student och tidigare student.

Som det presenteras på Nöjesguidens hemsida idag, så är vår Grafikstudent Odessa Koppfeldt nominerad i kategorin Musik och vår tidigare skulpturstudent Anton Hellström tillsammans med övriga i Total Trygghet nominerade i kategorin teater.

Så här presenteras de på Nöjesguidens hemsida. ( www.ng.se )

Odessa K

Likt många andra slänger sig Odessa Koppfeldt med vokaler och versaler. Hennes musik är drömsk och andas absolut inte den förskrivna pop som ska komma från Göteborg. Odessa K är helt enkelt precis rätt i tid.

Total Trygghet

Det började inte som ett Instagramkonto, men det var där det hände. Efter radioshower och sketcher intog Ossian, Anton och Filip stadsteatern, ingen bigdeal för kultursönerna, men efter stående ovationer berördes även de mest bevandrade kulturpersonerna.