Josefina Posch – Öppen föreläsning 21 nov

Vi har glädjen att bjuda in till en öppen föreläsning med Josefina Posch där hon presenterar sitt konstnärskap.

Onsdag 21 november kl. 13.00 på Göteborgs Konstskola, första långgatan 10, våning 5.

föreläsningen är gratis, men det finns begränsat antal platser så anmäl er genom att maila till info@gbgkonstskola.se

Josefina Posch är en internationellt verksam konstnär som sedan 2008 är baserad i Göteborg. Hennes konstnärskap och forskning fokuserar på undersökandet av materialitet och existerar i skiljelinjen mellan det privata och det publika, rör sig i gränslandet mellan skulptur, digitala medier och social-practice/crowdsourcing. Ett genomgående tema är vår globala miljö. Josefina är även verksam som curator, aktivist och Adjunkt på Akademin Valand; hon driver Snowball Cultural Productions, är styrelsemedlem i Galleri Box och medlem i Svenska Skulptör Förbundet.