Välkommen!

Göteborgs Konstskola ligger centralt vid Järntorget. Området Majorna-Linné och de av Håkan Hellström omsjungna Långgatorna är kända för sina kaféer, restauranger, barer och klubbar, biografer och teatrar. I området ligger ett flertal konstnärsdrivna gallerier som till exempel Vita rosen, Galleri 54, Galleri Box , Tredje Våningen och Konstepidemin.

Det lokala, nationella och internationella konst och kulturlivet är väl integrerat i undervisningen.

Fördelen med att gå på konstskola i en större stad är det stora utbudet av konst och kultur: Göteborgs Konstmuseum och konsthall, Röda Sten, Hasselblad Center, Röhsska museet, Göteborgs Internationella Konstbiennal och Göteborgs Filmfestival, Dans och Teaterfestivalen, Clandestino Festival och Way Out West m fl.

Är du inte studerande på Göteborgs Konstskola men vill gå på våra konstnärspresentationer?

Vissa av våra föreläsningar är öppna. Då lägger vi ut information på vår hemsida under rubriken Aktuellt i huvudmenyn. Begränsat antal platser. Anmälan till katarina.bramer@gbgkonstskola.se. Varmt välkommen.

47b

48b