Examensutställning på Galleri Konstepidemin

AS WELL NOT ONLY

Välkommen till Galleri Konstepidemin för årets examensutställning för Konstnärlig Idégestaltning vid Göteborgs Konstskola. Tio kursdeltagare har under året arbetat med tio individuella projekt som rör sig mellan konceptuell konst, performance, video, måleri, gatukonst, fotografi, kollage och mycket, mycket mer!

Titeln AS WELL NOT ONLY, betyder ”Också, inte enbart”. Det alluderar till något universellt inkluderande, aldrig exkluderande eller modererande, så som är essensen av fri konst. Att den kan, och får innehålla precis Allt är del av dess definition. Välkommen!

VERNISSAGE

Fredag 5 juni kl 17.00 – 22.00

Vi bjuder på tilltugg och vin/dricka.

Utställningsperiod 6 -14 juni

Öppettider:

tis-tors 12-17, fre-sön 12-16.

Medverkande/Participating artists:

Sanna Joelsson

Hedda Mannhard

Anna Snygg Lönnkvist

Matias Rinander

Nuri Kang

Lisa Strandberg

Joakim Stenudd

Klara Lord

Suzi Damevska

Martina Jakobsson

Adress: Konstepidemins väg 6, hållplats Linnéplatsen, Göteborg.

Welcome to the Gallery Konstepidemin for this year’s graduate exhibition of Konstnärlig Idégestaltning at Gothenburg School of Art. During the year, ten students have been working with ten individual projects moving between conceptual art, performance, video, painting, street art, photography, collages and much, much more!

The title AS WELL NOT ONLY alludes to something universally inclusive, never exclusive or moderating, which is the essence of art. That it can, and must contain exactly Everything is part of it’s definition. Welcome!

OPENING

Friday, June 5th from 17:00 to 22:00

We serve snacks and wine/drink.

Exhibition period 6 -14 June

Opening hours: