Kadaverrenässans

Årskurs två påGöteborgs Konstskola presenterar utställningen Kadaverrenässans på Gathenhielmska Huset den 12-14 januari 2024. Studenter från avdelningarna grafik, måleri och skulptur ställer ut en bred samling verk som alla på något vis samtalar med det historiska huset. Alla har på sitt eget sätt tagit sig an utmaningen att skapa ett verk som fungerar i en något otraditionell utställningsmiljö. Huset är ett av Göteborgs äldsta, döpt efter Lars Gathenhielm, en svensk kommendör och kapare under tidigt 1700-tal.

Vernissage äger rum den 12 januari kl 18-20. Vi bjuder in till en tankeväckande utställning där gammal historia möter ny konst. #göteborgskonstskola #konst #art #artschool#konstskola #utställning #exhibition#gathenhielmskahuset