Studentmöte med Setareh Pishyar

Setareh går andra året på måleri

Varför går du på Göteborgs Konstskola?
Jag går på Göteborgs konstskola för att jag skulle vilja förbättra mina färdigheter och kunskaper om konst. Å andra sidan är Göteborgs konstskola en av de äldsta konstskolorna i Göteborg med en bra bakgrund och metoder inom konsten.

Hur ser en typisk vecka ut för dig?
Det är roligt för mig eftersom vi har nya uppgifter varannan vecka eller var tredje vecka och det är utmanande och roligt. Vi måste fokusera på uppgiften och hitta en bra idé för varje uppgift.

Vad har varit roligast hittills?
Allt här är intressant för mig. Men jag tycker att samarbetet vi hade med Myrorna var väldigt coolt, och ibland är det intressant att besöka en utställning eller ett
museum. Å andra sidan gör skolan varje år en utställning av våra verk och det är riktigt bra för att presentera oss för andra.

Vad har du lärt dig så långt?Jag har lärt mig olika saker. Jag har till exempel lärt mig hur man bygger ramar till mina verk eller hur man skapar en färg med olika saker. Men det finns många saker jag måste säga som jag har lärt mig.

Varför tycker du man borde söka hit?
Om du vill utveckla kunskaper och färdigheter inom konst som måleri, grafik, skulptur så kan Göteborgs konstskola vara en bra plats för detta