Träffa oss på utbildningsmässa 24/2

Vad gör du om 10 år? Skapar filmattributen till en uppmärksammad actionfilm. Är i London på ett ettårigt arbetsstipendium. Utformar årets diplom till nobelpristagaren i litteratur. Gästföreläser på Konsthögskolan i Berlin. Säljer en målning för 100 000 kronor. Forskar om nya textila material. Är anställd som keramisk formgivare hos Rörstrand. Designar drottning Victorias klänning till Nobelfesten. Stämmer något av påståendena in på dig, då har du troligtvis vidareutbildat dig till yrken inom kultur, konst, design och mode.

Vi ses på Röhsska museet

Du är inbjuden till en heldag där du har möjlighet att vandra runt i Röhsskas kreativa, lite oväntade och inspirationsrika miljöer. Prata med studenter som praktiskt visar upp vad de utbildar sig inom. På plats finns även lärare från några av regionens yrkesutbildningar och högskoleförberedande konstnärliga utbildningar.

När: 24 februari 2015, 12.00 –19.00, fri entré!

Plats: Röhsska museet. Vasagatan 37– 39, Göteborg

Närmsta buss- och spårvagnshållplats är Valand (Vasagatan/Avenyn).

Skolor på plats: Dômen konstskola, Formakademin, Gerlesborgsskolan,

Göteborgs Konstskola, KV Konstskola, Stenebyskolan, Tillskärarakademin i Göteborg.

Alla deltagande skolor är godkända för studielån och är medlemmar av FRIKS – Fria konstnärliga och hantverksinriktade utbildningar i Sverige.

Tisdag 12.00–20.00, onsdag–fredag 12.00–17.00

lördag–söndag 11.00–17.00. Måndag stängt.

Vasagatan 37–39, Göteborg

Tel +46 31 368 31 50